Sayın Yasemin Demir Hanımefendinin başarılı geçen ameliyat sonrası nekâhet döneminde esenlik ve daimi şifalar dileriz. (12/09/2019 11:57) | Şiir zamanı yaz akşamlarından güzel şiir dolu günler,esenlikler diler... (20/06/2019 17:17)

Duyuru

Cahit Sıtkı ile Dante ve Ömrün Yarısı [Devamı]

Çok Şey Söylendi Öykü Üzerine Çok+ Bir* [Devamı]

Küçük İskender'in Büyük İskender'liğe Terfisi [Devamı]

Hoşgeldiniz

Özlü Sözler

Gönlüm dilime dаrgın, dilim gönlüme Gönlüm duygulаrını аnlаtаmаdığı için kızаrken dilime;Dilim аnlаtаmаyаcаğı şeyleri düşündüğü için kızıyor gönlüme
    Mevlana

Çevrimiçi Üyeler

Yakın zamanda sitemizde 3 üye çevrimiçi oldu.
Üyeleri görebilmek için, üye girişi yapmanız gerekmektedir.

DUMLUPINAR VE KOCATEPE

Japon heyeti, Çanakkale Şehitliğini gezerken
''Burası yüz tane Hiroşima eder.''demişler.Hiroşima'yı hatırlarsak
atılan Atom Bombası dolayısı ile binlerce insan öldürülmüştü.
Japonlar yeni neslin milli duygularını geliştirmek ve yapılanları
unutturmamak için
Hiroşima'yı canlı tutmaya yeni nesile buraları göstermeye çalışıyor. Okullar her yıl
buraya geziler düzenliyor.Dumlupınar ve Kocatepeyi görseler kim bilir ne derlerdi.
19 Mayıs 2019 tarihinde Atatürk'ü Anma,Gençlik ve Spor Bayramı'nın yüzüncü
yıl dönümü dolayısı ile Esentepe Mahalle Komite sinin düzenlediği ve Nilüfer
Belediye'sinin
tahsis ettiği otobüs ile Dumlupınar Şehitliğine ve Kocatepeye geziye gittik.
Yolda yüreğim kıpır kıpırdı.Okuduklarımı olayların geçtiği yerlerde hayal edip
yaşayacaktım.
Nihayet Dumlupınar da idik,meydanda otobüsümüz boşaldı İLK HEDEF ANITI' nı ve
Atatürk Evini
ziyaret edip odaları birer birer gezmeye başladık Bina iki katlı idi alt bölümde Bir
kağnı arabası ve
Fotoğraflar vardı.O zaman bu kağnı arabaları ile cephanelerin nasıl taşındığını hayal bile
etmek zor. Üst katta Atatürk'ün dinlendiği ve plan yaptığı odalar vardı.Ahşap kokusunu
özlemiş
gibi içimize çekerek gezdik...Güzel bir park ile süslenmiş bu yapıdan ayrıldık...
Toparlanıp yola koyulduk desem de bizim milletimizin toparlamasını tahmin
edersiniz. Dumlupınar şehitliğine doğru yol alırken baharın o güzelliği insanı dinlendiren
yeşilliği iğde ve yasemin kokuları otobüsün içine kadar doluyordu.Yaklaştıkça bizler de
Coşuyor,İzmir'in Dağları,Gençlik Marşı, Onuncu Yıl Marşı ve daha nicesini söylemeye
çalışıyorduk.
Tam bir beraberlik olmasa da yürekten söylüyorduk.Geçtiğimiz köylerin isimlerini okuyor,
Afyonlu
bir bayan öğretmen arkadaşımız aralarda bizleri aydınlatıyordu...Bazı yerleşim yerlerinde ki
evler hep aynı şekilde yapılmış ve aynı boya ile boyanmış Kırmızı kiremitli evlerdi,görünüm
çok güzeldi..
Nihayet Dumlupınar Şehitliğine gelmiştik.1919-1922 yıllarında,Başkomutan Mustafa Kemal
PAŞA'nın
çevresinde köylüsüyle,kentlisiyle,kadınıyla,erkeğiyle,doğulusuyla ,batılısıyla,kuzeylisiyle,
güneylisiyle
amansız bir ölüm kalım savaşına girerler.Cephe ve cephe gerisinde 137.000 Şehit verilir.Bu
Şehitlerimiz anısına
,Kütahya ili Dumlupınar ilçesi sınırları içinde Cafer Gazi Tepesinde ve eteklerinde Kültür Bakanlığı
tarafından Dumlupınar Şehitliği yapılarak 1992 yılında ziyarete açılmıştır...
Heyecanla Şehitlik kemerinden içeri yürüdük.Her tarafımız yeşilik çeşitli yöreye mahsus ağaçlar
çiçeklerle bezenmiş tertemiz hava bol oksijeni içimize çekerek dağınık vaziyette gezmeye başladık.
Şehitlerimiz için dualar okuyup her yazıyı okumaya çalışırken heykeller önünde
fotoğraf çektiriyor bir birimize bu konuda yardım ediyorduk.
Hele bir ŞEHİT BABA -OĞUL ANITI vardı ki okuyunca gözlerimizden yaşlar aktı.Bu topraklar üzerinde
yaşıyorsak
bunu toprak altındakilere borçlu olduğumuzu unutmamak lazım.Kahramanlarımız Çetmilli Kara Ali
Çavuş ve oğlu
Mehmet Onbaşı...Mehmet 8 yaşındadır baba Balkan harbine katılır 11 yıl cephelerde çarpışır ve Kurtuluş
Savaşında
Başkomutanlık Meydan Muharebesinde 19 yaşındaki oğlu ile karşılaşır .Düşünün bir kere o hengamede
11'yıldır
görmediğiniz oğlunuzla omuz omuza bizler için çarpışıyorlar.Baba vurulur ve oğlunun kucağında Şehit olur.
daha sonrada Mehmet Onbaşı Şehit olur.Her ikisi içinde dualarımızı okuyup diğer yerleri gezmeye başladık.
Şehitlikte yurdumun her yerinden ve her yaşta Şehitler vardı.Tarif edilmez duygular içinde idik.
Güneş tepemizde parlıyor, hafif bir rüzgar esiyor bu esinti bizlere güzel kokuların gelmesini sağlıyor.
Atatürk,İsmet İnönü ve Fevzi Çakmak Paşa Anıtı önünde fotoğraf çekiliyoruz .Ayrıca Milis Anıtını ve tepede
bulunan
Mehmetçik Anıtını ziyaret ediyoruz. Anıta çıkmak için uzun bir merdiven yürümek zorundayız
ama hiç kimsenin yorgunluk ve şikayet ettiğini duymazsınız...Tabii burada da fotoğraflar çekilerek anı tespit
ettik.
Yukarıdan baktığımızda Şehitlik ve yemyeşil ovayı görüyorduk...
Tekrar otobüsümüze binerek Afyon istikametine doğru ilerliyoruz,gene marşlar söyleniyor güzel bir
manzara eşliğinde
Şuhut ilçesi Çakırözü Köyünden Kocatepeye doğru yol alıyoruz.Önce Şuhut İlçesine uğrayarak
BÜYÜK TAARRUZ KARARGAHI(ATATÜRK EVİ)ne uğradık.Atatürk Büyük Taarruz emrini verdikten sonra
24 Ağustos 1922 günü Akşehir'den Afyonun Şuhut ilçesine gelmiş Yalı Mahallesi'nde ki Hacıveli Oğulları'na
ait konakta kalmış burayı geçici karargah olarak kullanmış.Atatürk taarruz planlarını gözden geçirmiş geç
saatlere kadar süren toplantının ardından bir kaç saat uyuyarak ,sabaha karşı Kocatepeye hareket etmiştir
Bina sonradan restora edilerek bu gün ki haline getirilip ziyarete açılmıştır.
Pazar günü açık değildi telefon ederek açtırıldı sağ olsun bizleri kırmadılar ve müze görevlisi her konuda
bizi aydınlattı.
Odaları gizli geçişleri,tabloların ne anlama geldiğini neler yenildiğini ,seyislerin, görevlilerin odalarını ayrı
ayrı gezdirerek
bizleri bilgilendirdi.İki katlı ahşap ve kerpiçten yapılmış bu Atatürk ve arkadaşlarının hatıralarını saklayan
binayı geride bırakarak
Zafer Yolu denen yoldan Kocatepeye doğru otobüsümüzle tırmanmaya başladık. Yolun başlangıcında
ATATÜRK'ÜN BAĞIMSIZLIĞA
DOĞRU YÜRÜYÜŞÜ yazılı kemerin altından geçerek çok virajlı yoldan tırmanmaya başladık.Bir çoğumuz
bu yoldan korkarak ama genede
tektonik kayaların oluşturduğu yükseltileri ve ara sıra büyük baş hayvanlar için yapılan
taş örme düzensiz yapıları seyrederek ilerliyorduk.
Şoförümüz tecrübeli olduğu için bizleri sağ salim Kocatepeye çıkardı.
Biraz Zafer Yolundan söz etmek istiyorum.Şuhut İlçesi Çakırözü köyünden Kocatepeye 1922 Ağustos'unun
25'ini 26'sına bağlayan
gece hareket eden komuta gurubu Başkomutan Mustafa Kemal Paşa, Mareşal Fevzi Paşa ve İsmet Paşa'nın
izlediği yol ,Bakanlıkça ZAFER YOLU olarak yeniden projelendirilmiş.
25 Ağustos da Şuhut İlçesinde düzenlenen etkinlikten sonra saat 23.00'de Zafer Yolu'ndan halk yürüyerek Koca
Tepeye çıkıyorlarmış.Bu yol 18km'dir.
Savaş zamanı buradan geçen askerlerin karınları köylülerin yaptıkları ile doyurulur öyle uğurlanırmış.Bu gelenek
aynı şekilde devam ettirilerek
yaşatılıyor muş.
Otobüsümüz nihayet meydana ulaşarak park etti.Meydan parke taşlarla düzenlenmiş .Otobüsten inenler üzerilerine
kazak ceket gibi giysileri
giyerek inmeye başladı bizi sert esen bir rüzgar karşıladı.Düğmeler iliklenmeye çalışılırken kimimiz dağılan
saçlarını düzeltmeye çalışıyordu ama tabi
nafile.
Tepenin alanı o kadar geniş olmamasına rağmen tamamen, çevreye hakim bir noktadaydı.Atatürk'ün
ordugahını kurduğu , Büyük Taarruz Harekatını
sevk ve idare ettiği tepe, 1874 metre rakımlı tepedir.Buradan bakıldığında ova ayaklarınızın altında
gözünüzün alabildiğince görüş acısı net.
Tepeyi 360'derece geziyor kitabeleri okuyor,Kocatepe Anıtı önünde fotoğraflar çekiniyorduk .Ovaya
bakarak Türk topçuların mevzileri nasıl dövdüğünü
hayal etmeye çalışıyorduk.
Kurtuluş Savaşının geçtiği yerlerdeki tarihi olgular Başkomutan Tarihi Milli Parkı olarak olarak düzenlenmiş
34.843 Ha.alanı kapsamaktadır.
Tüm dünyaya TÜRK'ün gücünü bir kez daha gösterdiği bu yerler 17.Milli Park olarak ilan edilmiştir.
Her güzel şeyin bittiği gibi otobüsümüze binerek Afyon'a doğra başka bir yoldan inmeye başladık.Arkamızda
bıraktıklarımızı düşünürken geçmişte
yaşananları yeni nesle aktarmak için okulların buralara geziler düzenlemesi gerektiğini bakanlığın bu gezileri
teşvik etmesinin ne kadar önemli
olduğunu düşünüyordum.Afyon İli içindeki ZAFER ANITINI ziyaret ettik.Bu anıt hakındada kısa bir bilği vereyim.
Afyonkarahisar'ınYunan işgalinden kurtuluşu ve Büyük Taarruz anısına dikilmiştir,Ünlü heykel Heinriç Krippel
tarafından Viyana'da 1934-1936
tarihleri arasında yapılmıştır.Ayaktaki figür Türk'ün gücünü ,yerdeki figür emperyalizmi temsil etmektedir.
24 Mart 1936 günü dönemin başbakanı İsmet İnönü tarafından açılmıştır.
Otobüsümüz dönüş yolunda ilerlerken ben Kurtuluş Savaşı'nı yok sayanları ,Atatürk ve silah arkadaşlarına
hakaret edenleri ,bunca şehidi görmezden
gelenleri düşünerek bu anlamlı gezinin sonunu üzülerek tamamladım.
Her Türk bireyinin görmesi dileğimle''NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE'' diyor ve bizler bu topraklar üzerinde
yaşıyorsak bunu o toprağın
altında yatanlara borçlu olduğumuzu unutmayalım,unutturmayalım diyorum...