Yasemin ile Yağmur Zamanı 21.30'da başlıyor. 2020 yaklaşırken yağdı da bir yağmur esintisinde gökkuşağına tırmanarak aydededen tanecikler yağdırıyor. Kapatın şem-si-ye-le-ri-ni-zi ıslanmaya hazır olun¹ (13/12/2019 22:37) | Şiir zamanı 6 yaşında ilkelerinden ödün vermeden güçlü kadrosu ve güzel yürekleri ile altı koca yıl el ele gönül gönüle idik nice 6 YILLARA HEP BİRLİKTE .... (10/10/2019 23:10) | Şiir zamanı şiir dolu güzel günler diler ... (06/10/2019 00:46)


Duyuru

Cahit Sıtkı ile Dante ve Ömrün Yarısı [Devamı]

Bilgi Yayınevi'nden İlk baskılarına sadık kalınarak hazırlanan Sabahattin Ali kitapları [Devamı]

Nazım Hikmet: Davet [Devamı]

Ethen Warwick, Villiam Godwvard ve Cortazar [Devamı]

GEÇMİŞTEN ESİNTİLER: NİLÜFER  [Devamı]

Hoşgeldiniz

Özlü Sözler

    Karanlıktan korkan bir çocuğu kolaylıkla affedebiliriz. Hayattaki gerçek trajedi yetişkinlerin aydınlıktan korkmasıdır.
    Eflatun

Çevrimiçi Üyeler

Yakın zamanda sitemizde 154 üye çevrimiçi oldu.
Üyeleri görebilmek için, üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Nur Ulusoy'in El Yazısından Kişilik İrdelemesi.

Şiir Zamanı değerli şairlerinden Nur Ulusoy hanımın  şiirlerindeki dünyadan istifade etmeden,  hemencik  ulaştırdığı el yazısından bakalım neler çıkacak?

 

 

Yazı sağa doğru italik yazılmış ve  sözcükler çoğaldıkça yukarı doğru tırmanıyor.  Bu da Nur hanımın yerinde saymaktan hoşlanmayan, yarını bugünden  üstün tutmaya çalışan,  “iki günüm aynı/eşit olursa zarardayım”  imajı veren bir özellik taşıyor. Yazıldıkça yükselen grafik eğrisi,  hedefe doğru ilerlerken her adımda  aşama kaydetmeyi düşünen bir ilkesi olduğunu kanıtlıyor. Bilemediysem vallahi benim suçun yok:)

 

Yazının kıvrak ve hızlı bir aksiyonerliği var.  Harfler konuldukça  arasındaki mesafe kiminde birbirine yaslanmış, kiminde azıcık öteye gitmiş.  Bu özellik de Nur hanımın sevdiği insanlara karşı dokunmatik  bağ kurmayı tercih ettiğini simgeliyor.  Sevdiği insanın elinden tutarak konuşabilir,  sırtına sıvazlayabilir. Ancak sinerjisinin tutmadığı insanlardan çok da sorun etmeden mesafeli durmasını bilen hali de seziliyor.

 

Sözcük içinde harflerin omuz omuzalığı ve gerektiğinde bazılarının müstakil alanda kalması, topluluk içinde uyumlu olsa bile gerektiğinde kendi özel dünyasında baş başa kalmayı da sevdiğini  ve kendi dünyasına dalıp gittiğinie ifade ediyor.

 

Harflerin orta boy irilikte olması ise  içe ve dışa dönüklüğün orta noktasında kendince dengeli bir yol belirlediğini  kanıtlıyor.   Y harfini büyük yazarken çatalı yukarıda  tutuyor.  Bazı  soylu duyguları doruklaştırmayı özümsediğini gösteriyor bu da…. Aynı zamanda ağaçları sevdiğini de sölyelebiliriz.  Büyük D harfini yazarken üst boyutta sıkıştırma yapıp üçgenimsi  geometrik yazması da  abartmayı sevmediğini gösteriyor.  Fakat aynı zamanda sadeliğe de bir karizma katmaktan hoşlandığını da işaret ediyor. 

 

Üç nokta sıralamasını seyrek yapıyor.  Ucu açık düşünceler alanında bir tereddüt bocalaması yaşayabilir.  Örneğin “en” sözcüğünü işlerken  n harfinin son bitim çizgisini aşağı çekmesi  temkinli bir coşku  mekanizmasını uçlandırıyor.

 

Yazı bitiminde  ismini yazarken boşluk bırakmaması ürettiklerini sahiplenme ve  kendi öz değerlerinden uzaklaşmama  duygusu  ve düşüncesini yansıtıyor.  Ulusoy ikinci isminden ferahlık duyuyor, y harfinin aşağı inen kancasının düzenli haşmeti bunu olduluyor. İnceoğlu sözcüğünü yazılışındaki aşırı birbirine girmeler sanki onu biraz boğduğunu gösteriyor sanki.   “ğ” harfinin alta inen kuyruğu orada y harfinin kancası gibi özgüvenli durmuyor.  Bizzat  kuyruğu çapraz birbirine dolanmış.  Büyü ihtimal masada otururken Nur hanım ayaklarını  genellikle kavuşturuyor. Zihninde sürekli olarak çakan sıra dışı şimşekler var.   

 

Eğer ben  Nur hanımın el yazısından  yanıldıysam  suçumuz yok billahi. :) Ben harflerin bana söylediklerini ilettim.  Saygılarımla.

Şiir Zamanı Yazı Sohbetleri/Ramazan TOPOĞLU

 

Ramazan Topoğlu | 14/12/2013

3 Yorum | 1973 okunma | 0 beğeni

Yorumlar

Yorum Yapabilmek için Üye Girişi Yapmalısınız

vedat dündar 15/12/2013 15:46

Topoğlu'nun yaptığı bu endikasyon bağlantılarıyla,kahramanların teyit etmesindeki parelellik ile iş amatörlüğün dışına taştı...genelde adli vakalar da kanıtlayıcı olmasa da,belirleyici olmaya yarayan bu tür tahliller,işinin son derece uzmanlarınca yürütülür...Şimdi yukarıdaki satırları ve Nur Ulusoy'un bu konudaki teyitlerini görünce ,artık ortada mevcut olan bir uzmanlıktan da bahsedebiliriz...Değerli Ulusoy'un ayaklarını çapraz bağladığı anlar,ona ömür boyu "Y" harfinin karekteristiğini hatırlatacaktır... Ve gene ömür boyu bir anekdot olarak yaşayacaktır...Vesile eden ile vesile olanı birlikte kutluyorum

Nur Ulusoy 15/12/2013 13:38

Ayşe Hanım evet haklısın çok doğru tespitler de bulunmuşlar Ramazan Bey... Sizin yazınızla başlayan hoş bir sohbet ortamı oluştu. Ne güzel bir ortam değil mi? Birbirimizi daha iyi tanımak adına. Size de çok teşekkürler.

Nur Ulusoy 15/12/2013 13:35

Çok teşekkürler Ramazan Bey, Nasıl mutlu oldum bilemezsiniz. Dün işlerim vardı 4 toplantıya katıldım, çok geç geldim eve okumakta geçiktiğim için özür dilerim. Yaptığınız tahliller çok doğru, özellikle ayaklarımı çapraz yapıp oturduğumun bende farkında değildim. Y harfi için yazdığınız evet doğayı çok severim hele ağaçlar ayrı bir dünyadır. Hani bir günü ile diğer gününün aynı olmaması o kadar doğru ki, çevremdeki dostlarım "nasıl ytişiyorsun şaşırıyoruz" derler. Bana ise hala az geliyor meşgüliyetlerim. Yazı ile ismi yakın yazmammın sebebi kı yazının kısa olmasını isteğimdendi. Fotograf karesine sığdırma çabasından.... Yeniden size çok teşekkür ederim. ..................

Radyo


Siz de Dinleyin:

Son Yorumlar

Orhan Tiryakioğlu
Gizindeyim İstanbul
İstanbul güzellemesi gibi, ahenkle okutulan bir ...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
TUTKUNUYUM BU YANGININ
Bir şiir böyle akıtılır bir tuvalde, işte b...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Zail
haşa, hak zail oldu dedirten, haktan sapıp, ba...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Çıkmaz Sokak..........V.K
İyi kötü çatışmasını, ortamın kötüye ...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
İnsan Kalabilmek İçin
halk dilini kullanıp, halkın içindeki olaylar...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
BEKLER DURURUM
uzun dizelerin betimleme dozu azalırsa, uyaklar...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Koruk Acılar ............
rahat heceli bir türü kullanmak yoluyla, hece ...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
ELLER NE DERSE DESİN
Öbeklerdeki hece, nefesimizi dengeledi. ahenkle...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
//*ÖYKÜ….
yürekteki sevdanın renklerini veren değerli t...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Yakıntı
selin yağmurun duası aklıma geldi '' ay dede ...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Bilemediğim yere...
bir ömür boyu ardışık nice tuvali aktarmak ...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Ölüm o kadar kötü değil
Şiire geç kalmışlığım kendime geç kalmı...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Ramazan Topoğlu
Savunma
Üçüncü kişi de gelmişler:) ...
(Ramazan Topoğlu tarafından)
Devamı
Zekai Budak
Gizleneyim
günün seçkisini ve şairini Şİİr zamani ol...
(Zekai Budak tarafından)
Devamı
Zekai Budak
HİÇLİK PERDESİ
günün seçkisini ve şairini Şİİr zamani ol...
(Zekai Budak tarafından)
Devamı
Zekai Budak
Yürek Yarasıyla Kanar Giderim
günün seçkisini ve şairesini Şİİr zamani ...
(Zekai Budak tarafından)
Devamı
Zekai Budak
YALANCI DÜŞLER
günün seçkisini ve şairesini Şİİr zamani ...
(Zekai Budak tarafından)
Devamı
vedat dündar
Yakıntı
Yani son derece riskli bir şiir gibi geldi önce ...
(vedat dündar tarafından)
Devamı
Tayyibe Atay
Yakıntı
Iç sızımızı uzaklara anlatma..uzaklarda, çoc...
(Tayyibe Atay tarafından)
Devamı
Tayyibe Atay
Fırçanda Monalisa’yım
Teşekkür ederim..selam ve saygılarımla......
(Tayyibe Atay tarafından)
Devamı

Linkler