Şiir Zamanı sağlıklı günlerde hep edebî mutluluklar diler. (24/01/2021 08:04)


Duyuru

Tülin Şen Altınlı güzel yürekli meleğimiz unutmadık unutturmayacağız  [Devamı]

ATATÜRK’ÜN EDEBİYATLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ [Devamı]

Avrupa'nın En İyi Şiiri :Deniz İnan [Devamı]

GEÇMİŞTEN ESİNTİLER: YELİZ [Devamı]

Hoşgeldiniz

Özlü Sözler

    Ağır ağır ölür yolculuğa çıkmayanlar, okumayanlar, müzik dinlemeyenler, gönlünde incelik barındırmayanlar
    Pablo Neruda

Çevrimiçi Üyeler

Yakın zamanda sitemizde 1 üye çevrimiçi oldu.
Üyeleri görebilmek için, üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Belli

 

 

Çiçek ey, sollu yanım!

Dibinde allı toprak, uçuk

Kökünde yüreği var;

-belli!

 

Çek elimi güllü gelin,

-hadi çek!

-yüzü suyu hürmetine sevdânın

Sinem, küçük;

-gonca sığar mı içine?

-sille?

 

Kar çocuk, ört hadi!

Suyu yaramaz, cemine;

-yaram açık!

Kelli felli bu hıçkırık,;

-geldi gitti boğuma

Ha gemici düğümü

-ha milli!

 

Ne kaldı düğüne, a sarı yaprak?

Yâri, kör ehli,

Şallı gelin, ah!

Hançer küflü,

Nazlı gelin, of!

-belli!

 

09 Hay 2013

Orhan Tiryakioğlu | 17/12/2013

9 Yorum | 1549 okunma | 0 beğeni

Yorumlar

Yorum Yapabilmek için Üye Girişi Yapmalısınız

Orhan Tiryakioğlu 20/12/2013 22:38

Sayın Çelikli, Şiirin sevda dokunuşu, yürekten belli idi. Resimle güçlendirmeye çalıştı dizeler, böylesine bağlandığını yâre. Biraz da ahenk katarak, iletisini vermeye çabalıyordu şiir. Çok teşekkürler, selamla.

Orhan Tiryakioğlu 20/12/2013 22:35

Sayın Tunçkal, Şiirin derinliğini hissettiren bir yorumdu; biraz ahenk katarak, iletisini vermeye çabalıyordu şiir. Çok teşekkürler size..

Orhan Tiryakioğlu 19/12/2013 22:37

Ne yazıyorum? ........................................................ Sayın Dündar Abim, gerçekten de bir kalemin dokunduğu yere, nasıl değindiğini analiz etmenin gerekliliğini bilen, sanat uğraşısının asıl noktasını yakalayan ve onu geliştirmenin gerçek anahtarının bu olduğunu yakalayan değerli bir kalemdir. Bir çok kereler, bu noktada analizleri yapmış, şiir tahlillerini aşarak, şairleri irdeleyip, belki de buradan şair sentezine varmaya çalışan bir mürekkebe de sahiptir. Sayfalarımın da nasiplendiği bu çapraz sorgular, konuya ciddi olarak değinmek gerektiğini, bir toparlama yapmanın zorunlu olduğunu gösterdi. Aşağıda, sayın Topoğlu'nun şair tanıtımlarında kullandığına benzer bir metni düzenleyebildim kendimce. Bunlar, dış gözlerle görülenden bağımsız, öznel bir bakışın, edebiyat külliyatının hukukuyla kesiştiği yahut ayrıldığı noktaları çizmek suretiyle ortaya çıkmış olup, aslen dış görüşlerle son şeklini alabilecektir. ---------------------------------------------------------- Deneme çalışmaları; genel olarak halk şiiri veya divan şiiri nazım biçimleri ve türlerinin tümünü kullanan ancak, sadece bunların hece ölçüsüne uymayan geniş bir yelpazeye yayılmıştır. Şiirde ahengi sağlayan öğeler [(söyleyiş tarzı, armoni (dize içinde tek ses benzerliği), ölçü ve uyaklama (dize sonlarında çoklu ses benzerliği)] içinde önemli bir kıstas olsa da, tüm şiir türleri içindeki hece ölçüsü de şiirin özgürlüğünü kısıtlayan bir yasak olarak görüldüğünden, hece ve aruz reddedilmiştir. Armoni ve uyaklama, 'yarım kafiye' noktasında ortak sesi verirler. Ancak bir şiirdeki ses benzerlikleri; dizelerde tek veya çoklu, arada veya sonda olmasından bağımsız olarak aynı ahengi yine de üretebilirler. Bu nedenle bir şiirdeki ahenk, eşit veya benzer seslerin, birer nota olarak kabul edildiği bir söz müziğinden veya ezgilerinden kuruludur. Bu durumda ses, diğer ahenk kıstaslarının önüne geçer, dize uzunluğunu kurala bağlayan ölçü gereğini ortadan kaldırabilir. Çalışmalarda bir taraftan, halk şiirinde kültürümüzün kaynağı olan anonim halk şiiri'nin yönlendirmesinde, âşık edebiyatına ağırlık vermiş gibidir. Bunlardan güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt; kalemin odaklandığı güncel olayın yahut çevresinin işlediği konulardan oluşan türler yoğun olarak görülür. Diğer taraftan, tekke edebiyatı nazım türleri (ilâhî, nefes, devrıye, şathıye) ve divan şiirindeki nazım biçimleri denenmiştir. Ancak hece ölçüsüyle yazılanlara karşıt olarak, serbest (hece sayısı eşitlemesini kıstas olarak görmeyen) bir nâzım biçimiyle sunulmaktadır tüm bunlar. Her ne kadar zaman zaman yabancı kültürün nâzım biçimleri denense de veya hece türü ile denemeler yapılsa da, genel olarak serbest şiirin sağladığı özgür çerçevenin ürünleri görülür. Yeni Türk Şiiri nâzım biçim ve türlerine uyan çalışmalarsa, zaman zaman ses ritminin konumlarına göre düzenli nâzım biçimlerine öykünmekte, serbest düzenli nazım biçimlerinden, eşit düzenli biçimler hariç olmak üzere, ölçü ve uyak kurallarına bağlı olmayan (' serbest nâzım') tür ağırlık merkezindedir. Çok teşekkürler Dündar Abim, selamla.

İbrahim Çelikli 18/12/2013 09:45

belli olmasına belli de sevdanın yüzüsuyu hürmetine can verilir de ne verilmez ki.. tebrikler

Gülsen Tunçkal 17/12/2013 22:53

Sevdasında köklü olunmuş ama kavuşamamanın sitemi var dizelerde, ne çok derinliği ne çok ahı vardı, ''belli'' dedim belli işte. Tebriklerim değerli kaleminize efendim saygılar gönderiyorum hocam..

vedat dündar 17/12/2013 20:14

Değerli Tiryakioğlu......gene sıradışı bir esere mürekkep akıtmış.....şiirin kendine has o kadar özel bir kostümü var ki, zannedersiniz ki bu, şiir sanatının dışında bir sanatın, yenice kullanımı gibi kovanlanmış.....Ve gene yeni bir akım gibi de, mavakalanmış.....Şiirin mücmel hali, her mısrada, konsantre bir özellik gerçeğine vakıf....Sanki kelimeler takılarıyla birlikte birbirinin içinden çıkan matruşkalara benziyor....Her biri yeni bir anlam doğurarak bölünüyor, ya da sıralanıyor.....Şimdi soruyorum bu tür şiirlerin akımsal bir adı varmıdır....Bu tür şiirlerin tarzı ve geçmişi nedir....Bunlar şairi tarafından bize verildiğinde şiir daha da kıymetlenecektir, bundan eminim....Saygılarımla her daim....

Orhan Tiryakioğlu 17/12/2013 18:04

Hüzün Şairim, sizlerin hüzünlü şiirlerinizin yanında ahenk vermeye çabalayan bir kaç dizeydi işte.. Beğeni sözleriniz için çok teşekkürler..

Orhan Tiryakioğlu 17/12/2013 18:01

Gelin'li şiirler serinden bir ilkti aslında.. Ama içeriği, bildiğiniz üzere, yine sevdanın kodamanından bal çalınmış hâlde. Şu yürek işlerini, şiirselleştirip sunmak değil miydi zaten amacımız. Elimizden geldiğince sürsün isteriz mürekkebin damlattıklarının yankılanmasını. Çok teşekkürler uğramanıza, yorumunuza.

Yasemin Demir 17/12/2013 13:58

Belli dedim bu sefer nazlı geline yazılmış bir sevda sitemi bu ama silleyi görünce sustum yine eh bir daha okuyayım ben bari ...:)

Radyo


Siz de Dinleyin:

Son Yorumlar

Feride  Temel
Üşüdüm baba
Hoş bulduk yasemin hanım. bende şiir ve yazıla...
(Feride Temel tarafından)
Devamı
Ümit  Zeki Soyuduru
GÖRSENE!
Teşekkür ederim orhan bey, saygı ve selamlar....
(Ümit Zeki Soyuduru tarafından)
Devamı
Erhan  Tığlı
Sosyetik Mizah
Teşekkür ederim gönlü çiçekli dost...
(Erhan Tığlı tarafından)
Devamı
Erhan  Tığlı
Sosyetik Mizah
Teşekkürler, dost selamlar....
(Erhan Tığlı tarafından)
Devamı
Erhan  Tığlı
Aşkın Tapusu
Sevgilisini tapulu mal gibi görenlere duyurulur!...
(Erhan Tığlı tarafından)
Devamı
Nesrin Önem
BİR KADIN DÜŞÜN
Çok teşekkür ediyorum değerli hocam her daim s...
(Nesrin Önem tarafından)
Devamı
Ramazan Efe
YOLUMU AYDINLATSA
Huzurun ışığında aydınlansın yolunuz! sağl...
(Ramazan Efe tarafından)
Devamı
Ramazan Efe
Birlikte.................C.K
Bir efsaneye, bir destana, bir masala başlangıç...
(Ramazan Efe tarafından)
Devamı
Ramazan Efe
BİR KADIN DÜŞÜN
Çok sevmiş gönülden yaranamamış canını a...
(Ramazan Efe tarafından)
Devamı
Ramazan Efe
Tenimi Kavuran Küle Vurgunum
boş vermişim can sızımın  derdine ...
(Ramazan Efe tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Üşüdüm baba
Şiir zamanı ailesine hoş geldiniz feride hanı...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Ön övgü ve ön yargı hastalığı
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Sosyetik Mizah
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
Yalnızlık Kerbelası
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
SERBEST GAZEL
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
AŞK KİTABI KAÇ HECE!
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Yasemin Demir
El Ol Diyorsun
güne yakışan bir çalışmaydı bir hafta bo...
(Yasemin Demir tarafından)
Devamı
Feride  Temel
Üşüdüm baba
Çok teşekkür ederim yorumunuz için orhan bey s...
(Feride Temel tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Üşüdüm baba
Baba imgesine tutunarak, hiç gocundurmadan dokund...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı
Orhan Tiryakioğlu
Tenimi Kavuran Küle Vurgunum
Harika bir ahenk, sade bir anlatım. güzeldi, sel...
(Orhan Tiryakioğlu tarafından)
Devamı

Linkler